Zastosowanie laminatu możemy obserwować wszędzie, na ulicy, w przemyśle, w elektrotechnice, w przedmiotach codziennego użytku, a także w reklamie. Czym jest laminat i co sprawia, że jest tak często wybierany?
Czym jest laminat?
Laminat to tworzywo kompozytowe powstające z połączenia dwóch odmiennych materiałów z których jeden pełni rolę zbrojenia, a drugi wypełnienia. Właściwie zaprojektowany jest na ogół wytrzymalszy i lżejszy od większości konstrukcji z materiałów jednorodnych. Produkty z laminatu mają wiele właściwości ochronnych, a także sprawiają, że dany produkt jest bardziej elastyczny. Dzięki tym kilku cechom elementy reklamowe z laminatu są tak uniwersalne.
W jakich reklamach znajdziemy laminat?
Produkty z laminatu możemy odnaleźć przede wszystkim w reklamie w postaci ulotek, wizytówek, naklejek na powierzchnie płaskie lub innych różnego rodzaju banerów. Różne reklamy trójwymiarowe w postaci stojących na zewnątrz lokali lodów, frytek, gofrów i innych tego typu figurek, także są laminowane. Laminat często możemy znaleźć także w na różnych tabliczkach samoprzylepnych lub wizytówkach osobistych. Często powierzchnie laminatowe występują także w postaci tak zwanych „cegiełek” na aukcjach charytatywnych.
Zastosowanie laminatu w innych branżach
Powierzchnie z laminatu możemy odnaleźć w wielu produktach codziennego użytku, lub w produktach użytku masowego. Laminowane są ulotki, kabiny prysznicowe, figurki, podłogi, elementy elektryczne w samochodach, a nawet kontenery dostawcze. Laminat często też występuje w nowoczesnych technologiach, gdyż to dzięki niemu możliwe jest wytworzenie precyzyjnej obudowy do różnego rodzaju robotów przemysłowych. Powierzchnie Laminatowe możemy odnaleźć w przemyśle morskim a dokładniej w obudowie kadłubów mniejszych bądź większych jednostek morskich. Jeden z najbardziej znanych na świecie liniowców oceanicznych, Queen Elizabeth 2, posiada na wszystkich poziomach statku od kabin pierwszej klasy, kawiarni, łazienek i toalet po przejścia i schody wykorzystano około 2 miliony stóp laminatu.